Kā pielāgot uzņēmuma mājaslapu un lietotni Google un Apple prasībām?

Lai uzņēmuma digitālie risinājumi būtu veiksmīgi un sasniegtu plašu auditoriju, tiem jāatbilst Google un Apple prasībām. Gan mājaslapas, gan mobilās lietotnes tiek vērtētas pēc noteiktiem kritērijiem, kas ietekmē redzamību meklētājprogrammās, lietotāju pieredzi un publicēšanu aplikāciju veikalos.

Šajā rakstā apskatīsim galvenos nosacījumus, kas jāievēro, lai uzņēmuma mājaslapa un mobilā lietotne atbilstu Google un Apple prasībām un nodrošinātu labākus rezultātus digitālajā vidē.

1. Mājaslapas optimizācija Google prasībām

Google vērtē mājaslapas pēc SEO, ātruma, mobilās versijas kvalitātes un lietotāju pieredzes. Lai panāktu labākus rezultātus, uzņēmumam jāievēro vairāki pamatprincipi.

  • SEO (meklētājoptimizācija)
    • Jāizmanto atbilstoši atslēgvārdi un jāizveido kvalitatīvs saturs, kas atbilst lietotāju meklēšanas paradumiem.
    • Virsraksti un meta apraksti jāoptimizē ar skaidru un pievilcīgu tekstu.
    • Jāizveido SSL sertifikāts, lai nodrošinātu drošu savienojumu (HTTPS).
  • Ātrdarbība un mobilā versija
    • Google dod priekšroku ātri ielādējamām mājaslapām – lapas ielādes laiks nedrīkst pārsniegt 3 sekundes.
    • Jāizmanto Google PageSpeed Insights, lai pārbaudītu un uzlabotu lapas veiktspēju.
    • Mājaslapa jāpielāgo mobilajām ierīcēm, izmantojot responsive design pieeju.
  • Strukturēti dati un drošība
    • Jāizmanto Google Schema Markup, lai palīdzētu meklētājprogrammām labāk saprast mājaslapas saturu.
    • Jāievieš regulāri atjauninājumi un drošības ielāpi, lai novērstu kiberdraudu riskus.

Optimizējot mājaslapu pēc šiem kritērijiem, iespējams uzlabot vietnes redzamību Google meklējumos un nodrošināt labāku lietotāju pieredzi.

2. Mobilās lietotnes sagatavošana Google Play prasībām

Ja uzņēmums vēlas izplatīt savu mobilo lietotni Android lietotājiem, tai jāatbilst Google Play veikala vadlīnijām.

  • Lietotnes kvalitāte un drošība
    • Google pieprasa, lai lietotne būtu stabila, bez kļūdām un ar drošu datu apstrādi.
    • Lietotnē nedrīkst būt ļaunprātīga programmatūra vai nevēlama reklāma.
  • Satura politika un atbilstība GDPR
    • Lietotnei jāatbilst Google Play satura politikai, kurā iekļauti noteikumi par konfidencialitāti, bērnu aizsardzību un reklāmu izmantošanu.
    • Jāizveido privātuma politika, kas skaidri apraksta, kā lietotāja dati tiek apstrādāti.
  • Optimizācija veikala meklējumam (ASO – App Store Optimization)
    • Jāizveido pievilcīgs apraksts ar atslēgvārdiem, lai lietotne būtu viegli atrodama.
    • Jāizveido augstas kvalitātes ikona un ekrānšāviņi, kas piesaista lietotāju uzmanību.

Lietotnes kvalitāte un pareiza optimizācija palīdz nodrošināt labāku lietotāju iesaisti un augstākas pozīcijas Google Play veikalā.

3. Mobilās lietotnes sagatavošana Apple App Store prasībām

Ja uzņēmums vēlas izplatīt savu mobilo lietotni iOS lietotājiem, tai jāatbilst Apple App Store vadlīnijām, kas ir stingrākas nekā Google Play prasības.

  • Lietotnes funkcionalitāte un stabilitāte
    • Apple īpašu uzmanību pievērš lietotnes stabilitātei un veiktspējai, tāpēc visām funkcijām jāstrādā nevainojami un bez kļūdām.
    • Lietotnei jāatbilst iOS dizaina vadlīnijām (Human Interface Guidelines), kas nosaka lietotājam draudzīgu interfeisu un vizuālo izskatu.
  • Privātuma un drošības prasības
    • Apple uzsver lietu datu aizsardzību, tāpēc jāievieš skaidra privātuma politika, kas informē lietotājus par datu vākšanu un izmantošanu.
    • Lietotnei jāizmanto Apple pieteikšanās funkcija (Sign in with Apple), ja tajā tiek piedāvāta reģistrācija ar sociālo tīklu kontiem.
    • Jāizvairās no liekas piekļuves lietotāja datiem – ja tiek prasīta pieeja kamerai, mikrofonam vai atrašanās vietai, tam jābūt pamatotam un nepieciešamam lietotnes funkcionalitātei.
  • Lietotnes optimizācija App Store meklēšanai (ASO – App Store Optimization)
    • Nosaukumā un aprakstā jābūt atbilstošiem atslēgvārdiem, lai uzlabotu lietotnes redzamību meklējumos.
    • Jāizveido kvalitatīvi ekrānšāviņi un reklāmas video, kas parāda, kā darbojas lietotne.
    • Lietotnes atsauksmes un vērtējumi palīdz palielināt uzticamību un veicināt lejupielādes.

Apple ir ļoti prasīgs pret lietotņu kvalitāti, tāpēc, ja lietotne neatbilst vadlīnijām, tā var tikt noraidīta vai izņemta no veikala.

4. Drošības un veiktspējas vadlīnijas digitālajiem risinājumiem

Gan Google, gan Apple pieprasa, lai mobilās lietotnes un mājaslapas nodrošinātu drošu un efektīvu darbību.

  • SSL sertifikācija un droša datu šifrēšana
    • Gan mājaslapām, gan lietotnēm jāizmanto SSL sertifikāts (HTTPS), kas nodrošina šifrētu savienojumu un pasargā lietotāja datus no pārtveršanas.
    • Ja lietotne apstrādā sensitīvus datus (maksājumi, paroles), jāizmanto papildu šifrēšanas risinājumi, piemēram, AES-256.
  • Regulāri atjauninājumi un drošības uzlabojumi
    • Google un Apple vērtē, cik bieži tiek veikti lietotnes atjauninājumi un kļūdu labojumi.
    • Mājaslapām jābūt aizsargātām pret kiberuzbrukumiem, izmantojot firewall, anti-DDoS aizsardzību un datu rezerves kopijas.
  • Lietotāja datu minimizācija
    • Ja lietotne apkopo datus, tai jāievēro GDPR un Apple App Tracking Transparency (ATT) prasības.
    • Jānodrošina iespēja lietotājiem dzēst savus datus un kontu, ja viņi to vēlas.

Drošība ir kritiski svarīga, jo jebkādas drošības nepilnības var radīt ne tikai reputācijas zaudējumus, bet arī nopietnas juridiskas problēmas.

5. Stratēģijas veiksmīgai lietotnes un mājaslapas palaišanai

Lai nodrošinātu maksimālu sasniegtību un efektīvu digitālo produktu ieviešanu tirgū, nepieciešams īstenot stratēģisku pieeju:

  • Iepriekšēja mārketinga kampaņa
    • Pirms mājaslapas vai lietotnes palaišanas jāveido sociālo tīklu un digitālā reklāma, lai piesaistītu pirmos lietotājus.
    • E-pasta kampaņas var informēt esošos klientus par jauno digitālo produktu.
  • Beta testēšana un lietotāju atsauksmju vākšana
    • Pirms oficiālās palaišanas vēlams piesaistīt beta testētājus, kas palīdz identificēt problēmas un uzlabot funkcionalitāti.
    • Lietotāju atsauksmes var palīdzēt veikt pēdējās izmaiņas un sagatavot ideāli funkcionējošu versiju.
  • Regulāri atjauninājumi un analīze
    • Pēc palaišanas nepieciešams uzraudzīt lietotāju uzvedību, izmantojot Google Analytics, Firebase vai App Store Connect analītikas rīkus.
    • Regulāri jāveic jauninājumi un funkciju uzlabojumi, lai saglabātu lietotāju interesi un nodrošinātu labu veiktspēju.

Pareiza palaišanas stratēģija var ievērojami palielināt lietotnes vai mājaslapas panākumus, nodrošinot plašāku auditoriju un augstākus konversijas rādītājus.

Secinājums

Lai uzņēmuma mājaslapa un mobilā lietotne būtu veiksmīgas, tās ir jāpielāgo Google un Apple prasībām, nodrošinot:

  1. SEO optimizāciju un ātru lapas ielādes laiku, lai uzlabotu mājaslapas redzamību Google meklējumos.
  2. Google Play un Apple App Store prasību ievērošanu, lai veiksmīgi publicētu un popularizētu lietotni.
  3. Drošības un datu aizsardzības prasību ievērošanu, lai nodrošinātu lietotāju uzticību un izvairītos no juridiskiem riskiem.
  4. Efektīvu mārketinga un testēšanas stratēģiju, lai palielinātu lietotāju skaitu un nodrošinātu ilgtermiņa panākumus.

Uzņēmumi, kas pareizi pielāgo savus digitālos produktus Google un Apple prasībām, var iegūt konkurences priekšrocību un nodrošināt lielāku atpazīstamību savam zīmolam.

Veidne Reviver

Reviver Template

Programmatūras pakotne tiešsaistes veikalam

Reviver

500,00 € + PVN

Demo veikals

Demo admin

Logins: demolv Parole: demo

Veidne Paraugs

Programmatūras pakotne tiešsaistes veikalam

Paraugs

500,00 € + PVN

DEMO

DEMO ADMIN

Login: demolv Parole: demo

Veidne LiveShop

Programmatūras pakotne tiešsaistes veikalam

LiveShop

500,00 € + PVN

Demo veikals

Demo admin

Logins: demolv Parole: demo

Veidne HomeShop

HomeShop Template

Programmatūras pakotne tiešsaistes veikalam

HomeShop

600,00 € + PVN

Demo veikals

Demo admin

Logins: demolv Parole: demo

Veidne WatchesShop

Programmatūras pakotne tiešsaistes veikalam

Watches Shop

300,00 € + PVN

290 euro ar PVN

Demo veikals

Demo admin

Logins: demolv Parole: demo

Hidden Image Visible Image